campercrossen deel 2 - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu campercrossen deel 2 - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu

campercrossen deel 2

Door: L0tte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 December 2012 | Australië, Port Macquarie

En weer een verhaaltje van mij! Deze keer over de afgelopen 2 weken. We beginnen in Byron Bay waar we Joshe bij haar nicht brengen. Joshe blijft hier een paar weken en heeft er ook al werk! Amanda en ik gaan samen verder. We eten die avond bij the light house. Lekker dineren (boontjes met rosti schijfjes en een worstje) met een prachtig uitzicht! Na het eten worden we opgehaald door Joshe en haar nicht om naar een optreden te kijken van de man van Joshe's nicht (snap je wel?) dit is buiten op een terras erg leuk met allemaal verschillende bandjes! Tegen 9 uur gaan we naar het beach hotel (weer bandjes) hier bestellen we het goedkoopste biertje $6! Echt duur! Noujaa 1 biertje en op naar Cheeky Monkey's. We hadden gehoord dat dat echt iets voor backpackers is en jahoor.... Mega veel nationaliteiten. Met de Duitsers in de meerderheid. Bij Cheeky monky's staan zoveel tafels dat je verplicht bent daar op te dansen. wat me opvalt is dat er zoveel jongens zijn met een snorretje. Echt waar halen ze het idee vandaan? Nouja, zal wel mode zijn? Het uitgaan was erg leuk en tegen 3 uur liggen we in de camper voor het huis van Joshe's nicht. De ochtend erna kopen we in Byron allemaal een kerstmuts en maken we foto's op het strand (zie fb) na de foto sessie zwaaien we Joshe dan echt uit! Amanda en ik zoeken een backpackers centrum op waar we gratis gebruik kunnen maken van een computer met internet. Hier zijn we een paar uur zoet met foto's, planning etc. Aan het eind van de middag gaan we wederom naar het lighthouse voor een paar foto's. Wanneer we terug naar de camper lopen zien we dolfijnen zwemmen in de zee! Heel mooi gezicht :) wel foto's van gemaakt maar helaas niet heel goed te zien. In de avond slapen we op een parkeerplaats waarvan we op dat moment nog denken dat deze gratis is. Inmiddels is het 16 December en rijden we naar Nimbin. Dit is het enige plaatsje in Australië waar legaal drugs gebruikt mag worden. Er was ons al verteld dat alle reizigers behalve Dutchies (wij dus) dit heel bijzonder vinden. Niets bleek minder waar. Er was 1 straat met wat winkeltjes, een mini museum en een kroeg (hooooog hippie gehalte). Mensen waren aan het blowen maar voor ons niks bijzonders. Na een uurtje rijden we dan ook weer verder. In de avond belanden we bij een service station waar veel truckers geparkeerd staan. De vrachtwagens hier zijn trouwens veel mooier als die lompe dingen in nederland! Ze zijn heel glimmend enzo met van die grote pijpen aan de zijkant (weet niet hoe dat heet hoor) Maar ze zijn allemaal van zo'n merk dat MACK heet (google) Ze lijken allemaal op de cola vrachtwagen van de reclame. Nou ja niet boeiend.Hier ploffen we Herbie op een mooi plekje. Eigenlijk mogen we er niet langer dan 2 uur staan maar toch wagen we het erop. Bij het service station is een Mac Donalds wat wifi en betekend! S'avonds kan ik even bij kletsen met Sjoerd en Iris :) Na een heerlijk nachtje tussen de vrachtwagens die af en aan reden starten we de motoren en gaan we naar Brisbane. We parkeren bij de Mac want dat is gratis. We moeten dan nog een uur lopen naar het centrum. Onderweg komen we mega hagedissen of mini leguanen tegen. Of iets wat er tussen in zit. In de stad halen we een boek dat we nodig hebben omdat we gaan wwoofen. Willing Workers On Organic Farms! Je werkt dan 4-6 uur per dag op een farm. Daar krijg je dan onderdak en eten voor terug. Haha zie je het al voor je.. Mij tussen de schapen, koeien, paarden en ga zo maar door. Ik hou m'n hart vast. Nouja eerst moeten we het nog maar eens regelen. Na onze dag in Brisbane lopen we terug naar de Mac. Even schrokken we omdat het er naar uitzag dat Herbie werd weg gesleept! Maar gelukkig vals alarm. Er stond 'gewoon' een sleep auto met zwaailichten precies voor onze camper. Nou ja hij stond er nog en we rijden verder naar Palmvieuw. Ook hier weer een rest area, deze heeft de smerigste wc ooit gezien en ondertussen zijn we heel wat gewend. Toch slapen we hier heerlijk en als we wakker worden in het tijd voor de goldcoast! We rijden langs de kust naar Cooran, dit is een plaatsje in de buurt van Gympie. Alle ondergoed is op en dus tijd voor een betaalde camping. Hier gaan we eerst de afwas doen. De afgelopen dagen was het motto waarom afwassen als we toch steeds het zelfde eten...? De afwas was dus hard nodig. Gelijk alle kleren in de was machine. Heerlijk! Dachten we... Wasmachine klaar dus kleren eruit en jahoor, alles smerig. Nog erger als toen het de machine inging. Alles met de hand gewassen. Gelukkig was het maar 40 graden en stonden we in een hok met zonder airco. Na alles gewassen te hebben en opgehangen gaat de opruim woede nog even door en Herbie lijkt na een uur weer als nieuw. Zelf is het ook wel weer tijd voor een douche en daar genieten we dan ook goed van! Na de douche gaan we opzoek naar wwoof adressen en stellen we wat e mails op die we later bij een Mac kunnen versturen. Met een schone Herbie rijden we een dag later naar Hervey Bay. We vragen hier info op over snorkelen en duiken bij great barrier reef en tours over Frazer island. Beetje aan de dure kant dus die acties moeten even wachten tot er een tijdje gewerkt is.  In Hervey bay lopen we een stuk over de pier waar in de zee wel 194740302629406036144689 kwallen rondzwemmen. Zoveel dat het water amper te zien is. Heerlijk gezicht haha. We rijden weer langzaam terug naar beneden richting Sydney en hebben het allebei eigenlijk wel gezien met de camper. Het is erg leuk maar net iets te lang. Heel veel zin in het wwoofen (wat ondertussen geregeld is!) en willen beide graag werken en aan een nieuw iets beginnen. We hebben Herbie nog tot 3 januari dus we moeten nog even door.We rijden naar Tiaro waar we slapen op gratis camping/rest area 27. Op naar 20 December alweer. We rijden naar Noosa heads waar we voor het eerst lekker in de zee zwemmen, een ijsje halen en over de boulevard struinen. Voor het eerst een vakantie gevoel en dat was heerlijk:) S'avonds rijden we naar Yandina waar we de nacht slapen. 21 December, de wereld vergaat vandaag. Dan moeten we deze dag maar goed gebruiken. We nemen een duik in de sunshine coast. Bij een plaatsje dat Caloundra heet. In eerste instantie was het plan te gaan surfen maar de golven waren wel een beetje te hoog... Na het zwemmen rijden we verder en we slapen wederom op de parkeerplaats bij de vrachtwagens. Hier worden we bijna weg gestuurd maar met een leuk verhaaltje mogen we toch 1 nachtje blijven staan. Een dag later rijden we weer naar Byron Bay. Deze keer blijven we wat langer. We verassen Joshe met onze aanwezigheid en zei neemt ons mee naar het strand. Ze weet een meertje dat gevuld is met water dat druipt uit tea trees. Dit water is zo donker als cola en door die bomen zit er een soort olie in de bomen wat goed is voor je huid. Topper :) ik kan er echt van genieten tot dat er een water slang voorbij komt zwemmen. Tot mijn eigen verbazing vind ik het niet eens nodig om te gillen en loop ik rustig naar een ondiep plekje bij de rand van het meer en blijf daar lekker verder badderen. Na deze actie nemen we een heerlijk koude strand douche en s'avonds brengen we maar weer een bezoekje aan het beach hotel en Cheeky Monkey's. Na het stappen parkeren we Herbie op de parkeerplaats/camping waarvan we op dat moment nog steeds denken dat deze gratis is. Helaas worden we de ochtend erna wakker gemaakt om even te betalen. Geen gratis camping dus. Het ritueel van zwemmen, beach hotel en Cheeky Monkey's blijven we herhalen tot 1e kerstdag. Op 1e kerstdag beginnen we met het bouwen van een huis van koek en snoep. Iets wat Amanda altijd al had willen doen. Natuurlijk vond ik het niet erg om haar hier hij te helpen. Als ons huis staat en ook al weer is ingestort gaan we naar het strand. Zwemmen op 1e kerstdag! Wie had dat ooit gedacht. Na het zwemmen douchen we op het strand en gaan we beginnen aan een middag maal. Broodje hamburger (begint ook wel een ritueel te worden) Na het eten we verlaten we dan Byron Bay. Dag Joshe, dag beach hotel, dag cheeky Monkey's, dag....We belanden op een rest area wat new Italy heet. Er is ook een klein museumpje bij maar dat is dicht. We vermaken ons met een kaartspelltje tot dat het licht uitvalt. Gebeurt wel vaker... Accu leeg ofzo?? Helaas begeeft de koelkast het dan ook dat is een beetje jammer... Nouja het slaapt er niet minder om. Na new Italy is het boxing day. (In Nederland 2e kerst dag) Op boxing day worden er veel cricket wedstrijden gespeeld. Ja, ik heb het ook niet verzonnen. Vind het maar een raar spelletje en ik snap er nog steeds niks van. Heb het al wel een paar keer uitgelegd gekregen maar ik wil het denk ik niet snappen. Op boxing day rijden we naar een rest area waar we al eens eerder gestaan hebben. Hier is een benzinepomp en een restaurant waar wij mooi onze mobiele eenheden van stroom kunnen voorzien. Jeuj, wat duurt het lang voordat alles weer helemaal is opgeladen zeg! 3uur later beginnen we aan ons avond eten wat voor de verandering geen rijst maar aardappeltjes met boontjes is. Dit halen we uiteraard bij de ALDI uit het vriesvak en eten we dan 3 dagen achter elkaar omdat het anders niet meer lekker is. Wat een variatie in de Australische camper. Nu zijn we dus weer onderweg naar Sydney waar we 3 januari Herbie gaan verlaten. De planning is om oudejaarsdag door te brengen op Bondi beach en wat we s'nachts gaan doen zien we nog wel! Het Wwoof adres is ondertussen geregeld! We gaan werken op een farm van 711HA groot. Er lopen zelfs 2 rivieren door heen! Het is wel echt een stuk van Sydney af en we moeten er met de trein heen. (4 uur) Wat een geregel zeg! Een trein kaartje halen is hier zo makkelijk nog niet! Ik ben blij met de NS! De verhalen over het wwoofen komen in de volgende blog vast wel! Wij gaan nu eerst oud en nieuw vieren in Sydney!

• 28 December 2012 - 07:06

Sean :

Top verslagje!

Super om allemaal te lezen, geniet er nog maar goed van!!!

• 04 Januari 2013 - 23:04

Roelie De Jong:

wlat een leuk verslag lotte, en wat een belevenissen allemaal
    geniet er van
    heb je nog leuke baantjes onder weg of valt dat nog tegen
    en wat leuk dat je onderweg dolfijnen tegen komt dat zouden Sanne en Sjoerd ook wel willen zien
    nou wie weet gaan ze dit ook nog eens doen groot gelijk
    geniet er van

groetjes Guido,Roelie,Sanne en Sjoerd