Werkloos - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu Werkloos - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu

Werkloos

Door: L0tte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 April 2013 | Australië, Port Macquarie

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, na veel vragen naar een nieuw verhaaltje ga ik weer een poging doen :)
Ik heb jullie de vorige keer mijn werk zo'n beetje uitgelegd en gek genoeg is het nog steeds hetzelfde (boring...)
Zoals eerder gezegd ben ik ,weer, in Canberra geweest. Ik ben daar samen met Briane geweest. Ik trek veel met haar op. We gaan naar de kerk, ja de kerk en we bezoeken een markt. De rest van dat weekeind breng ik door in Yass. We slapen daar in quarters wat me een beetje doet denken aan 3 daags School reisje van de basis school. De 2e week gaat het werken al een beetje beter, het blijft zwaar werk maar ik weet tenminste wat ik moet doen. Het weekeind erna blijf ik weer in Yass. Er blijven meerdere collega's daar en dat is wel fijn. De week erna is helaas maar 3 dagen. Er regent veel en natte schapen kun je schijnbaar niet scheren. Ik vergelijk het maar met gras maaien, dat gaat ook niet als het regent.. Ik heb het toch maar even gevraagd en het blijkt dat er chemicaliën vrij komen als de wol nat is. Daar wordt je ziek van en dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Afijn, 3 dagen werken dus. Op woensdag avond rijd ik met Briane mee naar Camden. Dat is een buiten wijk van Sydney en haar ouders wonen daar. De ouders van Briane ontvangen me met open armen en dat is een goed gevoel. Ik heb er ondertussen zelfs een eigen slaapkamer. We gaan deze dagen veel zwemmen en de 'stad' in om inkopen te doen. Op vrijdag gaan we naar de bios, safe haven. Leuke meiden film :) het is goed om even van de shed (schuur waar we in werken) weg te zijn. Op zaterdag worden we gebeld door Andy, de baas. Dit betekend, spullen pakken en weer terug naar Yass waar we zondag weer vol goede moed van start gaan. Op dinsdag heb ik afgesproken met Amanda!! Het was een schok toen we er achter kwamen dat we maar een half uurtje met de auto bij elkaar vandaan waren en dat moest natuurlijk even gevierd worden :) in Yass gaan we een hapje eten. Helaas niets meer dan een hamburger met friet. Een echt restaurant is er namelijk niet te vinden. Hoewel we eigenlijk best veel contact hebben was het goed haar te zien! We kletsen lekker weg over alles wat we samen hebben gedaan en wat we afzonderlijk hebben mee gemaakt. Ik kijk er nu al naar uit om terug in Nederland weer af te spreken. Nou ja alles goed en wel, na een leuke avond moet er weer gewerkt worden. We werken die week tot woensdag en dan zijn alle schaapjes opper de pop! Die woensdag ga ik wederom met Briane naar haar ouders huis. Ik rijd omdat zij last heeft van haar been. Briane heeft een ute. Dat is een auto met zo'n platte tray aan de achter kant. Dit is gemaakt om te werken in de bergen op de boerderij. We slapen 2 nachten in Camden. Ik weer in mijn eigen kamer :p en op vrijdag vertrekken we naar de blue mountains. We camperen daar op de achterkant van Brians ute in onze swags. Das toch wel de Australische experience! Zaterdag moeten we vroeg op om fran te helpen op haar farm. Fran is onze cook (kok) als we aan het werk zijn. We gaan aan de slag met cattle. Of te wel de koeien. In de cattle yards scheiden we de mannetjes van de vrouwtjes. Dit omdat ze een aantal strieren gaat verkopen. Haar eerste verkoop sinds ze op de farm woont dus dat is erg leuk! In de middag gaan we naar jenolan caves en s avonds camperen we op Frans farm. Tussen alle koeien slapen we heerlijk. Op zondag gaan we richting Coolah, onder weg brengen we Linda een bezoek in haar cafe! Het was fijn haar weer te zien. We genieten van een wrap, milkshake en een paar cakejes. Wauw, dat was goed zeg! We kletsen over van alles en nog wat en na een paar uurtjes moesten we maar eens gaan. We rijden naar Coolah wat vanaf het cafe nog een half uurtje rijden is. In Coolah richten we onze kamers in en beginnen we op maandag weer met werken. Onder tussen heb ik mijn eerste loon ontvangen. Jeuuj!! Ik viel bijna flauw zo veel geld voor in totaal 12 dagen werken. Ik was helemaal vrolijk :) Maandag begin ik dus weer vol goede moed. De eerste week werken we in Rotherwood en moeten we elke dag een half uur rijden. Dat doen we in de bus van Andy. Op vrijdag om half 6 wordt het laatste schaap van z'n wol beroofd en is het weekeind! Briane en ik gaan weer op camping! Zaterdag gaan we eerst lunchen bij Linda in haar cafe en daarna rijden we door naar Coolah tops. Dit is een national park waar je gratis kunt camperen. Dit was prachtig! We klimmen langs een waterval naar beneden en nemen een duik. Daarna weer helemaal omhoog en richten we onze swags in. (Uitrollen is genoeg) we slapen heerlijk. Op de terug weg de ochtend erna vinden we een gewonde kangoeroe op de weg. Wat zielig was dat zeg.. We kijken er even naar en besluiten dan toch maar dit beestje van z'n lijden te verlossen. Even hebben we een discussie. Doen we het met de hamer, schep, mes of rijden we er gewoon over heen... In de auto vinden we een keuken mes en hoppa. Niks meer aan doen. Was wel een beetje zielig hoor maar wel het beste. We rijden terug naar coolah voor de volgende week werken. Het werken gaat me steeds beter af! We werken nu in coolah zelf dus we kunnen een half uurtje langer in bed blijven liggen. Heerlijk zeg :) deze week begin ik fanatiek met hardlopen! Dit duurt maar liefs 1,5 km en dan zeggen mijn scheentjes stop. Beetje een tegenvaller maar niet aan denken. Dat komt thuis wel weer. Dus een volgende weer werken is aan gebroken. Een korte week deze keer omdat het Pasen is en dus 4 dagen weekeind. Deze 4 dagen breng ik door in coolah. Ik ben getroffen door de flu en slaap 3 dagen. Heerlijk zeg even helemaal alleen! Op zaterdag morgen besluit ik een wandeling te maken. Ik loop nog half slapend naar de voor deur waar ik er achter kom dat ik een schoen mis. Stik! Mijn linker, net nieuwe, schoen is er vandoor! Ik vind een paar werk schoenen van iemand anders en besluit maar eens een rondje om het huis te lopen. Waarschijnlijk een vos die hem heeft mee genomen. Afijn. Loop ik dus nog half slapend in die werk schoenen rond het huis. Kom ik er achter dat ik 2 rechter schoenen draag. Wat betekend dat er 3 linker schoenen verdwenen zijn. Nou dacht ik dus, een vos weet heus het verschil tussen links en rechts niet, zal wel een grap zijn. En daar zat ik dan, in the middle of niks, met 3 linker schoenen.

De laatste vrije dag, maandag, ga ik met Briane en haar ouders lunchen in merriwa. Dit is een klein uurtje rijden. Op de terug weg staat er een witte Toyota te koop voor $2500. Hoewel ok helemaal geen auto nodig heb laat ik toch een briefje achter dat ik voor 1500 wel geïnteresseerd ben. Eenmaal terug in Coolah word ik gebeld door een vrouw die haar autootje wel aan mij kwijt wilde. Oh wat was ik gelukkig! Met Briane rijd ik weer terug naar merriwa en bekijken we het waggie nog eens goed. We maken er een proef ritje in en ik besluit de gok maar te wagen. Ik heb helemaal geen verstand van auto's maarja het is 2 weken werken. Niet lullen, gewoon doen:p en dus rijd ik die avond, op moeders verjaardag, terug naar mijn 'slaapplek' in mijn eerste echte eigen auto!
Deze avond arriveerde ook Petrisse in coolah. We maken kennis en drinken nog maar een biertje. Dinsdag na het werk besluiten we met een paar collega's een wandeling te maken. Up hill zodat we sterk en fit blijven. Boven op de hill drinken we champagne en lopen dan weer naar beneden. Ik was als eerste beneden en sprong gelijk onder de douche, helaas, weer koud. Als ik de douche uit kom roept Stacey (een van de scheerders) Lotte i just find your show. Maar iedereen was grappen aan het maken over mijn vermiste schoen en dus zei ik. Jea, nice joke Stacey, i don't believe you. Nou ja hij nam me mee naar buiten en daar stonden ze dan. Een linker en een rechter schoen. Oh wat was ik blij zeg. Ik had een auto en m'n schoen weer terug :)
Deze week doen we lammeren in de shed en dat is nog saaier als gewone schapen want: de wol van de lammetjes valt snel uit elkaar omdat het zo kort is. Baby's hebben ook niet zo veel haar. Dit is het zelfde verhaal bij ouwe schapen. Als mensen oud worden wordt het haar ook grijs en dun. Toch pap? Nou ja, na een saaie week rijd ik op vrijdag na het werk nog even naar Camden ala 400 km. Nou dat was leuk zeg... Ik ben natuurlijk helemaal niet gewend aan zo'n lange afstand en al helemaal niet na een dag werken. Het rijden was oke maar zoooo boring. 5 uur lang ging het zo: Tom Tom: destenation in 380 km, gaap, koud, verwarming aan, dorst, even wat drinken, warm, verwarming uit, airco aan, boring, muziek aan, honger, koekje, Tom Tom nog 370 km, gaap, airco uit, peip! (Speed alarm) raam open, geen leuke muziek, waar is m'n telefoon, grabbel bij rijders stoel, achterbank, peip! handschoenen kastje, gevonden, radio uit, goeie muziek aan, piep! dorst, drinken, raam dicht, piep! Tom Tom, nog 360 km shut up!!! Honger, koekje, telefoon aan de lader, gaap, piep! Nog 350 km.... Nou ja. Zeer vermoeiend dus. Om half 2 komen we aan in Camden en duiken we in bed. Ik uiteraard weer in m'n eigen slaap kamer. Zaterdag doen we niet veel. Een vriendin van Briane wordt 21 en s avonds gaan we naar haar feestje. Ze viert dit in een soort theater waar allemaal mannen in vrouwen ondergoed vage grapjes maken. Jeuj, voor het eerst ben ik blij dat ik niet alles versta. Hoewel ik alles best wel begrijp is het vooral heel flauw. Net als de humor in de sheds. Het was een experience om naar een 21e verjaardag te gaan en ik vond het erg leuk dat ik welkom was maar nee, niet mijn humor.
Die zondag rijden we naar Harden. Ik ga eerder weg dan Briane omdat ik nog wat moet shoppen. Ik neem haar Tom Tom mee en rijd met wat tussen stops naar harden. Eenmaal aangekomen wil ik Briane bellen voor de instructies naar de farm. Maar natuurlijk, weer eens geen bereik. Ik rij naar een VVV kantoor om te vragen of er ergens een telefoon cel te vinden is. Ik word naar het postkantoor gestuurd en daar probeer ik Briane te bellen. 2 sec later komt er een wat ouder stel aan. Ze zeggen me dat ze ook bij dat VVV kantoor waren en ze waren ongerust omdat veel telefoon cellen niet werken. Ik mag Briane bellen met hun mobieltje. Helaas neemt ze niet op. Het stel gaat weer en ik wacht rustig even en probeer dan de telefoon cel nog eens. 3 minuten later komt het stel weer terug. Briane had terug gebeld en zij geven mij de instructies. Hoe geweldig zijn die mensen!! Zorgen voor een totaal onbekende! Als ik naar de farm rijd besluit ik dat ik dat ook meer moet doen!! Aangekomen op de farm richt ik m'n kamertje weer in en maak ik me klaar voor de laatste 2 weken werk. Het eerste weekeind ga ik uit met 2 meiden naar de pub. Eerst moet ik nog wat voor m'n racewagen regelen en we gaan die zaterdag vroeg weg naar wagga wagga wat zo'n 2 uur rijden is. Eerst wordt ik achtervolgd door de politie omdat ik te hard reed. Wie verzint dat dan ook 110 op de snelweg. Afijn, ik schut deze man professioneel af en we komen aan in wagga. We kopen jurkjes en naald hakken voor die avond en dan snel terug. Hoewel snel?? Mijn net nieuwe race monster verliest zijn van belt. Das die riem die de motor draaiende houdt. Niet geheel onbelangrijk. 2 toffe meneren die in een winkel werken waar je auto onderdelen kunt kopen fixen de boel even voor me :) verder weten ze me te vertellen dat er van alles lekt aan mijn waggie. Top! Ze zeiden nog. Straight to the mechanic. Op zaterdag? Leuk geprobeerd maar die zitten allemaal ik de kroeg. Fingerspitzengefühl crosses rijden we terug naar de farm waar we ons opmaken voor een tegekke avond! 1 van de meiden weet een gratis hotel kamer te regelen dus we gaan er helemaal voor! Zondag gaan we met een dikke kater 'naar huis' en doen we niks meer dan slapen. Die week werken we 7 dagen. Van maandag tot zondag. Ik mag wat schaapjes scheren en vrijdag stoppen we een half uur eerder omdat the big boss kaarten heeft gekocht voor een footy game. Das rugby in Aussie. Dit is net zo groot als voetbal in Nederland. We bekijken een echte derbie! Australië nieuwzeeland. Is als de finale in de wk tussen Nederland en Duitsland. Wat me verbaasd is dat alle fans, zowel Aussie als nieuwzeeland gemixt in het publiek zit en dat geeft een geweldige sfeer! De wedstrijd zelf was leuk en Aussie wint met dikke getallen :) zaterdag en zondag werken we nog om de laatste schaapies koud de winter in te sturen en dan moet ik afscheid nemen. Wat me zwaarder valt als gedacht. Er zijn een paar meiden waar ik erg goed mee op kan schieten die ik nu niet meer ga zien. Mijn baas Andy en fran waren geweldig! En alle andere waren oke :) zondag middag na het werk rijd ik wederom naar Camden. Gelijk mijn eigen slaap kamer in natuurlijk en ik kook oer Hollands voor Briane. Gekookte aardappelenet een gehaktbal en sperzie bonen. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar goddelijk! Maandag geef ik m'n Ferrari een grondige schoonmaak en koop ik een mega de luxe camera! Oh ja en ik lever deze Ferrari af bij de garage die me vertelt dat wat incontinentie problemen heeft. Blijven bij vullen dan komt alles goed! Hoppa zo gezegd zo gedaan. Elke dag wat litertjes water en stuur vloeistof en verkopen maar... Vandaag heb ik niets meer gedaan dan rijden en zit nu lonley in port mecqurie. Ik klets wat af met iedereen en schrijf mijn blog. Nog zo n 4 dagen rijden en dan hoop ik het noorden te naderen. De plannen zijn. Zon, zee, strand, feestjes, duiken tot het geld op is!
Nou dat is wel weer genoeg geweest dacht ik zo!

  • 26 April 2013 - 05:33

    Joshe:

    Lot, harder werker! Dat kan ik niet over mezelf zeggen.. Ik hoop werk te vinden in Cairns, zou leuk zijn als ik je daar tegen kom!
    Xxx

  • 01 Mei 2013 - 05:04

    Amanda:

    Hee lotte, heb je blog zelf inmiddels gevonden en gelezen;) Leuke party gehad gister? Weer super leuk om je blog te lezen zeg. Hard gewerkt en nu lekker uitgeven, you go girl! Spreek je snel! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

Lotte

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 14084

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Discover the world

04 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Snow!

06 November 2012 - 08 November 2013

Don`t dream your life but live your dreams!

Landen bezocht: