Een paar weekjes vakantie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu Een paar weekjes vakantie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu

Een paar weekjes vakantie!

Door: L0tte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

16 Mei 2013 | Australië, Darwin

Daar gaan we weer!
Tijd voor een nieuw verhaaltje :)
Ga er maar goed voor zitten deze keer want er is weer een hoop gebeurt!
2 minuten na dat ik mijn vorige blog geschreven had, in Port Maquarie was ik aan de sms met Petrisse. Petrisse en ik hebben samen gewerkt in de sheds met de schaapjes. Ik vroeg haar hoe het ging en of ze al een baantje had gevonden. Voorlopig had ze nog geen werk en vroeg waar ik uithing en wat de plannen waren. Mijn plan op dat moment was up to the white Sundays. Dat vond ze wel leuk klinken en om 10 uur s avonds boekt Petrisse een vlucht voor de volgende morgen van Sydney naar Brisbane. Ik duik na dit bericht gelijk m'n bedje in en zet mijn wekker op 03:00. Een paar uur later zit ik dus weer in m'n scheurijzer. 600 km naar Brisbane doe ik even en de morgen. Onderweg kom ik nog aan de klets met 2 politie agenten die me vertelden dat ik geen 130 km per uur mocht rijden op die weg. Nou ja, met een kopje koffie koop ik deze mannen vakkundig af! Om 12 uur meet ik Petrisse in Brisbane. Een snelle lunch en dan knallen we naar Rockhampton. Hier slapen we 2 nachten in de pub en vieren we ANZAC day. Wat staat voor Australië Nieuw Zeeland en dan iets met de oorlog. Snap het nog niet helemaal precies maar ik geloof dat het een soort bevrijdingsdag is. Nou ja, reden genoeg om wat wijntjes te zoeken. Overdag wil het nog niet echt lukken en we besluiten dat we dan maar op het strand moeten liggen. Nou dat was wel genieten hoor! Water 25 graden en de zon lekker warm :) Met onze verbranden koppies dan s avonds toch maar de kroeg in! Dat was leuk zeg. Eerst komen we een man tegen die onze drankjes betaald en de hele avond achter ons aan loopt. Om een uur of 9 gaat de beste man naar huis en kletsen wij lekker verder in de kroeg die om 11 uur sluit. Iedereen uit de kroeg loopt dan dezelfde richting op naar de 'discotheek' wij waren natuurlijk nog lang niet moe en gaan mee :) Deze discotheek bleek helemaal geen discotheek maar een stripclub te zijn haha! Allemaal meiden aan het paal dansen. Wat trouwens best knap was. Maar.. Wij hadden liever wat knappe jongens maar ja, kan niet alles hebben natuurlijk. Na ons stip avontuur gaan we een dag later op naar the white Sundays! We komen aan in Arlie beach en gaan opzoek naar een hostel. Als alles geregeld is voor een slaap plaats vermaken we ons maar weer op het strand. Heeeel erg vervelend natuurlijk. Een dagje later gaan we op zeil tour! We hebben een tour geboekt op Habibi boat. Tegen 2 uur in de middag vertrekken we naar heaven beach waar we tegen de avond aan meren. We hebben een barbie op de boot en gaan dan slapen. Al tijd goed slapen op een boot. Om 6.30 is er brekkie en daarna gaan we dan eindelijk het eiland op. Wauw! Dit is het strand waar alle foto's gemaakt worden. Het zand is wit en de zee blauw. Net als op de foto :) het zand is heel fijn, zo fijn dat we er onze tanden mee gepoetst hebben en onze sieraden de glim weer hebben terug gegeven! Verder wandelen we wat rond over het eiland. We zien veel roggen, krabbetjes en baby haaitjes. Natuurlijk zijn overal foto's van gemaakt! Tegen 10 uur worden we weer opgehaald en gaan we met de boot naar een ander plekje on te snorkelen. Dat was heel erg gaaf zeg! In eerste instantie wilde ik graag duiken maar de koraal banken zijn hier heel dicht bij de kust dus snorkelen is genoeg. Ik maak kennis met Freddie fish, Nemo en heeeel veel andere vissies. Er zijn ook nog roggen. Zee sterren en schildpadden. Na het snorkelen gaan we lunchen op de boot en varen we naar een ander plekje om nog even wat vissies te pesten. Deze keer gaat er iemand van de boot met ons mee in een kleiner bootje en hij gaat een de 'vissen voeren' nou dat hebben we geweten. Er kwamen 3 mega grote vissen naar de boot met de namen: Elvis, en die andere ben ik vergeten. Maar we konden ze aanraken en mee zwemmen enzo! Mega leuk. En ze waren echt heeeel groot hoor! Zeker langer dan een meter! En nee ik overdrijf niet! Maar in geval. Dat was leuk! S avonds doen we op de boot wat drank spelletjes en dan naar bed :) wederom is er om 6:30 weer brekkie en daarna weer een snorkel sessie! Elke keer snorkelen we op een ander plekje en elke keer is het weer een beetje anders! Nou ja, we zwemmen wat rond en zijn weer een uurtje zoet. Na deze laatste snorkel sessie gaan we de boot weer op en terug aan wal. Eenmaal terug in Arlie beach blijven Petrisse en ik daar nog 1 nachtje slapen. We gaan naar de After party van de Habibi boat en als enige Nederlander vier ik fijn koninginnedag :) Als we de volgende ochtend met wat hoofdpijn opstaan, besluiten we naar Magnetic island te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Die middag zitten we dan op de Ferry naar het eiland waar we 2 nachten zullen verblijven. Als we aankomen gaan we gelijk maar uit eten, nou we toch met geld aan het smijten zijn. We gaan naar een Mexicaans restaurant en er lopen allemaal diertjes rond, possems. Heel schattig! Na ons voortreffelijke dinner zoeken we ons hostel op en gaan de oogjes dicht. S ochtends gaan we uit voor ontbijt en huren we een topless autootje. Hiermee crossen we het eiland rond. Hier en daar een standje en wat stevige wandelingen. S avonds doen we mee met coconut bowling en weer een dag voorbij! De laatste dag op het eiland alweer. We doen een tour met een waterscooter. Dat was gaaf zeg! In het begin wat onwennig maar later waren we de snelste van de groep! Na het waterscooteren laten we onszelf opdrogen op het strand en gaan we met de Ferry weer terug naar het vaste land. Eenmaal in de auto besluiten we maar naar Cairns te rijden. Eenmaal in Cairns doen we niet veel meer dan uitgaan, wandelingen maken en meeten met Joshe! Alles goed en wel, waar geld uitgaat moet ook geld verdient worden. In cairns is helaas niet veel werk en dus besluit ik maar naar Darwin te gaan. Die zelfde dag ga ik opzoek naar andere mensen die ook naar Darwin gaan en Ik vind 2 Belgische jongens die wel mee willen. Zo kunnen we de benzine kosten delen. De rit is bijna 3000 km lang en beide jongens hebben geen rijbewijs. How nice, kan ik dat hele pokke eind alleen doen. Geen probleem, het koste me 3 dagen maar dan zijn we ook op plaats van bestemming. De nachten brengen we door op rest area's. De jongens in de tent en ik in m'n autootje. Dat was even een paar dagen afzien maar gelukkig konen we allemaal levend aan in Darwin. Eenmaal in Darwin, drop ik de jochies af en ga ik opzoek naar een hostel. Die hier mega duur zijn! 28 dollar per nacht. En dat is nog een van de goedkoopste. Nouja, ik geef mezelf 4 nachten en dus 5 dagen. De eerste middag doe ik niet veel meer dan slapen. Die 1000 km per dag hakte er goed in. De 2e dag ga ik job hunten. In het begin was ik een beetje angstig omdat iedereen hier naar een baantje zoekt. Ik hoorde allemaal verhalen over hoe moeilijk het wel niet is iets te vinden enzo. Nouja, een middagje hard aan de slag en Lotte heeft een baantje. Zo moeilijk was het allemaal ook weer niet. Dag 3 heb ik in de avond een sollicitatie gesprek en kan ik verder niks doen aan het strand. Als ik na het gesprek officieel hoor dat ik ben aangenomen heb ik alleen vandaag nog in Darwin. Nu spring ik dus zo m'n bed uit en ga inkopen doen.
Het werk dat ik moet doen is in een vissers Lodge heel ver weg. Er zijn geen wegen daar naar toe en dus wordt ik er met het vliegtuig heen gebracht. Mijn taken zullen vooral zijn. Bedden opmaken, kamers schoon maken en wasjes draaien. Natuurlijk ben ik weer de pineut en zijn er verder alleen maar mannen daar maar goed. Dat overleef ik ook wel weer. Verder is er geen supermarkt, vandaar dat ik nu inkopen moet gaan doen :)
Check jullie over 2,5 maand! Als ik rijk ben hahahaha!

Tags: Joshe de vet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Lotte

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 14086

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Discover the world

04 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Snow!

06 November 2012 - 08 November 2013

Don`t dream your life but live your dreams!

Landen bezocht: