Campercrossen deel 3 - Reisverslag uit Cassilis, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu Campercrossen deel 3 - Reisverslag uit Cassilis, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu

Campercrossen deel 3

Door: L0tte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Januari 2013 | Australië, Cassilis


In de vorige blog ben ik geeindigd op 26 November en dus ga ik verder op de 27e, we worden wakker in Grafton en rijden naar Port Macquarie. Onderweg stoppen we nog even bij de Mac om onze E-mails te checken. In Port Macquarie gaan we naar een koala hospital, dit is een vrijwillige organisatie die gewonde koala`s oplapt. Om 3 uur is er een tour waar we aan mee willen doen, echter blijkt dit meer een rond leiding te zijn van wat we al gezien hebben en hier zijn we dus snel mee klaar. Na de `tour` belanden we in een oud huis waar een australische familie heeft gewoond. Wat er zo speciaal aan is weet ik nog niet zo goed? Maar in ieder geval een erg mooi huis! Alles op 1 verdieping en helemaal zelf gebouwd van hout. In elke kamer een openhaard (nee toen was er nog geen verwarming) en verder gewoon een oud huis. Erg leuk om even te zien maar wij gaan snel weer verder. Up to Landsdome, hier vinden we gratis camping nummer 35. Doen we goed dacht ik zo! De camping is erg groot en druk, er staan veel mensen die er volgens mij al een tijdje wonen maar daar kan ik niet over oordelen. We slapen er in ieder geval goed. In de morgen vertrekken we naar Newcastle. Hier zijn we al eerder geweest en toen vond ik het niet zo bijzonder. Deze keer werd dit alleen maar bevestigd. We eten een lekkere tosti aan het strand en besluiten maar weer verder te gaan. We slapen die nacht op een rest area in Palmdale, ook hier zijn we al eerder geweest. Het begint een beetje saai te worden. Op de rest area eten we lekker buiten in de avond zon. Na een tijdje komt ere een groepje duitse jongens naast ons zitten die niet helemaal door hebben dat wij ze kunnen verstaan. Misschien komt dat door de jointjes die ze aan het roken zijn. Nou ja wij weten nu precies hoe deze duitse jongens over nederlanders denken en daar zal ik verder maar niks over zeggen. Tijd om te gaan slapen dus. De volgende morgen rijden we naar Sydney. We parkeren Herbie in Glebe, een buitenwijk van Sydney. We hadden deze tip gekregen van een mevrouw bij de ALDI, waar boodschappen doen al niet goed voor is. We parkeren gratis en lopen dan in een uurtje naar de binnen stad van Sydney. Hier koop ik een heel mooi blousje dat ik nodig heb voor het wwooffen. In de uitverkoop een mannen blouse maat L Rood met grijs geruit. Zeer exclusief gevalletje. Nouja, never mind als het de zon maar tegen houdt. We slenteren nog wat rond en gaan dan terug naar de camper. Die nacht slapen we in Gosford, wederom een rest area. Wel een erg mooie deze keer. Aan het water waar veel mensen hun boodjes te water laten om met New Years Eve naar het vuurwerk te kijken. We vermaken ons die avond met het `opruimen` van de camper en gaan 31 december vroeg terug naar Glebe om wederom te wandelen naar Sydney. Met de bus gaan we naar Bondi beach, the place to be op oudjaarsdag. Het water is 21 graden en we gaan op een bankje zitten kijken naar hoe iedereen zich op elkaar propt om te kunnen liggen. Het blijft een raar idee dat het oud jaar is en iedereen ligt op het strand. We blijven even zitten en kijken wat rond. Wanneer we het genoeg vinden geweest kopen we op de boulevard een ijsje en gaan met de bus weer naar het centrum. We stappen uit op Circular quay. Dit is het plein waar het Oprah house met daar tegen over de Harbour bridge gevestigd is. We zoeken om 4 uur een plekje in de enorme mierenhoop en wachten daar maar liefst 8 uur lang op de vuurwerk show. Het wachten duurde lang, zeker toen we er achter kwamen dat het vuurwerk wel 12 minuten duurde.... De show was prachtig! En erg bijzonder om het gezien te hebben maar het was een beetje kort. We hadden er beide meer van verwacht. Maar dat geeft niet, hebben we dit ook een keer gezien. Na de show lopen we terug naar onze camper. Tenminste dat was de planning. Als we langs de pub lopen besluiten we 1 wijntje te drinken. Dit werden er iets meer en we worden wakker aan de andere kant van de stad? Nou ja dat is wel genoeg informatie dacht ik zo.
1 januari. Amanda heeft afgesproken met een jongen die ze kent van school, Steven. Hij is ook in Sydney en dus gaan we even meeten. Ze spreken af op Brondi beach en daar rijden we heen. Nooit gedacht dat het zooooo druk zou zijn! Ik drop Amanda bij het strand en ga een parker plekje zoeken. Dit bleek makkelijker gedacht dan gedaan en 4 uur later zit ik dan ook op het strand. Inmiddels is het etenstijd dus happen maar. Na het eten opzoek naar de camper. Shit? Waar had ik die ook al weer neer gezet? Na een wandeling van een uur zitten we dan weer in de camper onderweg naar Gosford. En wat heb ik lekker geslapen daar! Op 1 januari in de volle zon al wandelend bijna 10 K afgelegd. Ik begin het jaar goed :) 2 januari de laatste dag met Herbie, wederom naar Sydney. Deze keer om wat laatste dingetjes te regelen. Ik kan eindelijk mijn pispas ophalen en we moeten nog wat mailtjes sturen. Het is mooi geweest en we rijden naar onze laatste betaalde camping. Hier eten we even wat en na een week weer eens lekker onder de douche. S avonds begin ik vast een beetje met het inpakken van m`n tas en dan gaan we de laatste nacht te gemoed. Niet wetend waar we de nacht erna zullen slapen. S ochtends vroeg pakken we alles in en rijden we `alweer` naar Sydney. Hier droppen we Herbie en gaan weer verder.
De kilometers: 19-11-2012 160026
03-01-2013 168547
Gratis campings 39
Betaalde campings Niet zo veel

  • 05 Januari 2013 - 14:26

    Oma Greet:

    Hallo Lotte

    Gelukkig nieuwjaar. Wat maak je veel mee! Hoe is het op de nieuwe boerderij. Kan je wel omgaan met alle dieren. Ah dat lukt jou wel!

    Veel plezier.

    Liefs oma

  • 06 Januari 2013 - 23:36

    Geralda Rubens:

    Ik wist niet dat je een reisverslag aan het maken was. Leuk!

    Je bent in het land waar André geboren is, hij vindt het vast ook leuk om te lezen, dus ik heb me aangemeld voor jouw mailinglist (als je het goed vind).

    Fijn dat je er zo van geniet.

    Veel plezier verder!

    Groetjes,
    Geralda

Tags: Amandaknol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cassilis

Lotte

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 14097

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Discover the world

04 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Snow!

06 November 2012 - 08 November 2013

Don`t dream your life but live your dreams!

Landen bezocht: