Update - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lotte - WaarBenJij.nu

Update

Door: L0tte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Juli 2013 | Australië, Darwin

Hallo allemaal,

Weer tijd voor een update dacht ik zo. Zoals jullie weten ben ik nog steeds aan het werk in de vissers lodge ergens in de middle of nowhere. Ik zal iedereen even voor stellen.
Om te beginnen hebben we Dave,

Dave is de manager en mijn 'baas' Dave is rond de 60 jaar oud en maakt hier z'n laatste 2 jaartjes vol. Hij verlaat geregeld de lodge om even op vakantie of naar huis te gaan.
Dave weet en kan alles. Hij verteld de guides waar en hoe te vissen. Hij verteld de monteur hoe een auto te repareren en hij kan beter koken als de chef kok. Oké dat laatste is wel waar. Dave denkt ook dat iedereen achterlijk is en dat wordt vervelend.
Een paar kleine voorbeeldjes:

- Als ik in de auto moet rijden dan zegt hij: Lotte, 2 handen aan het stuur, als je afslaat moet je het knipperlicht gebruiken. Als je remt moet je in de spiegel kijken. Niet te hard rijden en probeer de gaten in de weg te ontwijken. Dan zeg ik, ja Dave, ik heb een rijbewijs ik weet hoe het werkt. Nou als we dat gesprek dan hebben gehad dan mag ik gaan.

- Soms als het waait liggen er veel blaadjes van de bomen op de voetpaden. Dan vraagt Dave of ik wel eens een hark heb gebuikt, als ik dan ja zeg dan gaat hij voor doen hoe ik moet harken.

- De wasmachine, ook zo iets. Ik doe hier al 2 maanden de was en afgelopen week vroeg Dave mij of ik wel wist hoe de wasmachine werkt. Dus ik antwoord 'ja Dave ik draai al 2 maanden elke dag wasjes voor iedereen' toch wilde hij het nog even uitleggen en dat gaat dan zo: 'kijk, je stopt de kleding in de trommel. Dan doe je er waspoeder bij. Klep dicht. Kiezen we standje snelwassen en dan start' goh, wat een verassing.

- Verteld de guides wanneer ze het beste kunnen douchen.

- Verteld de monteur wat hij kan maken voor zijn lunch en hoe.

Nou als dat dan 20 x per dag gebeurt dan word je vanzelf wel achterlijk ja.

Maar ik ga verder met Mick, Mick is de chef kok van het hele zooitje. Nou ik weet niet waar hij heeft leren koken. Mam, zelfs jij bent nog beter! Mick presteert het om serieus alles te verpesten. Hij zet op tafel een salade, (Door mij gemaakt) patat, (nog helemaal wit en slap) vlees/vis, (roze van de binnenkant omdat het niet gaar is) groenten, (zo hard dat zelfs een konijn z'n tanden er van breekt) nou ja het eten is dus bagger. En dan te bedenken dat mensen hier rond de $1500 per nacht betalen. Ik moet Mick helpen in de keuken en hij maakt er echt een bende van. Nou vind ik het niet erg om de afwas te doen maar ik ben niet z'n slaafje en ga geen troep opruimen. Dat vind Mick niet zo leuk, maar na 2 dagen werken wist hij precies wat ik wel en niet opruim. Als we dan aan het werk zijn dan vraag ik altijd 10739592x wat ik kan doen en of hij nog wat nodig heeft. Als hij dan zegt dat we goed bezig zijn en dat ik pauze kan houden dan ga ik vaak even met de gasten of collega's kletsen. Wanneer ik dan druk in gesprek ben dan roept Mick mij om een stukje bakpapier in een schaal te doen. Omdat we die schaal dan over 2 uur nodig hebben. En dan gaat hij even een sigaretje roken en een biertje drinken want dat is het enige wat hij doet. Nou daar werd ik dus niet zo blij van en we zijn nu dan zover dat Mick zelf even een bakpapiertje in het schaatje doet. Ik wil graag hard werken maar dat gaat toch even te ver..
Mam, ik ben blij met de zuurkool en alle andere dingen :) kan ik eindelijk een fatsoenlijke maaltijd eten :)


De guides Andy 39 en Ben 30

Andy en Ben zijn 2 vaste guides. Soms vliegen er wat meer guides in als er meer gasten zijn maar meestal ben ik dus met deze 2. Nou dat is wel een feestje hoor! Ik dacht dat de mensen in de shearing Sheds simpel zijn maar dit slaat echt alles. Beide heren weten elke avond zo'n 20 bier weg te drinken en niet eens dronken naar bed te gaan. Ze gedragen zich als kinderen van 12. (Nou weet ik niet of dat is omdat Dave ze zo behandeld of omdat ze echt heel dom zijn.) Andy is echt heel dom maar ik denk als Ben meer verantwoordelijkheden heeft dat het nog wel te redden valt. Dat ze veel bier drinken en geen nuttige dingen te vertellen hebben wil niet zeggen dat ze niet aardig zijn hoor. Ben heeft een paar weken geleden een fiets voor mij geregeld zodat ik wat te doen heb dat was echt super tof. Ik mag ook altijd mee als ze ergens heen gaan op een vrije dag ofzo en ik kan soms ook wel met ze lachen.

Dat was dan het voor stel rondje. Veel avonturen maak ik hier niet mee. Al had ik toch van de week zomaar 3 dagen vrij. Net als Ben en Andy natuurlijk. Dave is weer eens op vakantie en dus ligt er voor elke dag een lijstje klaar. Je zou toch denken, vrij is vrij, maar nee hoor. Zelfs voor de vrije dagen verteld Dave wat we moeten doen. De eerste dag heb ik uitgeslapen, mijn boek gelezen, tv gekeken, 2 biertjes gedronken en weer naar bed gegaan. Dag 2 was leuk, we mochten wel een stukje met de auto rijden. Alleen met de guides auto (want die is toch al crap) nou daar gaan we dan om 9 uur in de morgen zitten de heren al aan het bier. Even ontbeiten en de auto inpakken. Wat betekend, vishengels en een eskie met bier. Eerst naar de supermarkt. Ik had zin in jus d orange en was blij met m'n 6 pakjes. De heren slaan in: chips, toast, kaas, nog meer chips, koekjes, 2 sloffen sigaretten en snoepies. Je zal maar verhongeren. Na alle inkopen gaan we op weg naar de Billabong. Ik ben hier al eens eerder met Ben geweest. Het is een groot meer met heel veel krokodillen en je kunt er schijnbaar goed vissen. Toen ik met Ben daar heen ging mocht ik rijden en dat was tof, door het bos met zo'n 4x4 ute over boomstammen crossen enzo. Maar deze keer zit Andy achter het stuur. Met z'n 5e biertje tussen z'n benen natuurlijk ... Na zo'n 25 km is het klap boem, lekke band. Dus ik dacht, even een nieuw bandje erop dan kunnen we weer verder. Maar nee hoor, er is wel een reserve band maar geen krik en geen spullen om de band los of vast te schroeven. Geen mobiel bereik natuurlijk... De jongens maar weer aan het volgende biertje. Oh hè weet je wat, laten we de boel in de fik steken. Ja leuk.... Jongens happy natuurlijk, dikke vette bosbrand en daar zat ik dan, met m'n pakje jus d orange. Met de portofoon toch Mick kunnen bereiken die kwam wel een krik brengen. Andy had gezegd, na de oprit rechts af en dan ongeveer 20 km. Rij maar gewoon door tot je ons ziet. (Er is maar 1 weg) dus Mick gaat opzoek naar een krik en spullen. Slaat rechts af na de oprit, rijdt precies 20 km en gaat dan staan wachten? Ooooh, maar ik had m'n dagje wel hoor. Ik zat lekker in de zon op m'n eskie. Bos brandje er bij, zakje chips en jus de orange. Na 2 uur wachten besloot Mick eerst terug te rijden om te zien of hij ons over het hoofd gezien had. (Een mega landcruizer langs de kant van de weg) als hij ons niet kan vinden vraagt ie een paar aboriginals of ze ons gezien hebben nou uiteindelijk had ie ons toch dan gevonden. Bandje verwisseld en weer terug naar de lodge. Ik had Andy achterin gezet en ik ben maar gaan rijden, want 3 uur wachten is 12 biertjes voor de jongens en daar had ik even geen zin in. Eenmaal terug in de lodge en wat doen we dan de hele dag. Juist, tv kijken en bier drinken. Ben presteert het nog even om de auto van een mega deuk te voorzien. Nou na het avond eten had ik het wel gezien en ben gaan slapen.
Laatste vrije dag. Dit was op 1 juli en dat is terretory day. De enige dag van het jaar dat er vuurwerk gekocht en gebruikt mag worden. Nou had Dave op z'n lijstje gezet, geen vuurwerk. Dat was een beetje dom van Dave. 1e ding in de morgen, de jongens gaan vuurwerk halen. Na de nodige ontbijt biertjes natuurlijk. Het plan was om te gaan vissen. Daar had ik wel zin in. Lekker op zo'n bootje in de zon. Kunnen de jongens mooi vissen ga ik wel m'n boekje lezen. Helaas was er teveel wind en dus niet vissen. Even naar het dorp in de morgen zodat de jongens vuurwerk kunnen halen en verder worden er weer de nodig alcoholische dranken genuttigd. Ik heb dat zo even bijgehouden de laatste dag hebben ze samen 3 kratten bier en 2 flessen wijn gedronken. -1 biertje voor mij. Nou dat vind ik toch wel een beetje veel maar goed. Na het eten wordt al het vuurwerk afgestoken, dikke pret. Voor mij was het wel weer bed tijd! Ik ben blij dat m'n vrije dagen voor bij zijn.

Morgen komt de baas op bezoek en dat schijnt leuk te worden. Volgens de verhalen kan ook deze man goed drinken en wordt hij dan heel vervelend. Vooral tegen mensen van het andere geslacht... Gelukkig ben ik hier het enige vrouwelijke persoon dus dat wordt leuk. Ik heb al bedacht dat als het me niet aan staat ik gewoon ontslag neem.
En als ik dat niet doe. Dan moet ik hier nog 16 dagen vol maken. Ik ga m'n best doen.
Het plan is om na het werk m'n auto te verkopen en naar Perth te vliegen om samen met joshe weer een stukje te camper crossen. Dit keer de west kust!
Ik kan niet wachten deze plek te verlaten! Eerst ga ik een dikke vette pizza eten en dan orde op zaken stellen:)

  • 05 Juli 2013 - 17:37

    Joshe:

    Ik kan niet wachtennnnnn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Lotte

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 14067

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Discover the world

04 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Snow!

06 November 2012 - 08 November 2013

Don`t dream your life but live your dreams!

Landen bezocht: